vecka 33

0kommentarer

Man är ju medveten om att det funkar såhär men ändå är det fruktansvärt tråkigt. Jag pratar om det jobbiga med att vara gravid. Dom här sista veckorna suger verkligen musten ur en. Jag har så in i helsikes ont i ryggen. Ländryggen när jag är uppe och går och hela ryggen när jag sitter, står, ligger. Inatt vakna jag av att smärtan pulsera ner i låren. Inte så trevligt. Jag kan inte i ord beskriva så jobbigt jag tycker det är att jobba. Jag lider rent ut sagt. Jag går dit och kämpar på och när klockan slagit hemgång så är jag så glad att jag lyckats ta mig igenom ännu en dag.

Känslan av att tycka att livet är pest när man ser att skosnöret gått upp på skorna, när man tappar en sak på golvet ( helst vill man låtsas som ingenting och skita i att ta upp saken) eller när man vaknar på natten, antingen av att magsyran är på väg upp i munnen eller av att vaden krampar! Känslan av att vilja sova dygnet runt och att vilja kapa av fötterna så den där dunkande smärtan försvinner  Nä den där mittenperioden är rätt mysig att vara gravid men nu är det inte så mys kroppsligt. Det är dock mys att börja så smått att tvätta bebiskläder och sängkläder. Att känna att den lilla krabaten lever och härjar i magen ❤

Ella var precis uppe och drack vatten. Hon titta på mig när jag pustade hävde mig upp ur soffan 
-mamma har du ont?
-ja jag har lite ont i ryggen
- vi kan pussas så kanske det inte gör så ont längre

O så gav hon mig världens goaste puss, älskade lilla hjärta❤  Ella kommer bli en superstorasyster, det är jag säker på.


Kommentera

Publiceras ej