v 38

0kommentarer

Jag måste alltid dubbelkolla i gravidappen vilken vecka jag är i. Vecka 38 känns helt overkligt! Men så är det minsann. Idag har jag varit hos barnmorskan och gjort en sammanfattning av graviditen samt skrivit förlossningsbrev. Detta har varit och är en bra graviditet. Nu vill jag inte ha fler barn efter denna kotten men rent praktiskt skulle jag kunna göra om denna graviditeten. Jag tror det har mycket med vädret att göra. Att vara höggravid på sommaren som jag var med Ella suger fett. Det är mycket skönare att vara det på vintern. 
Denna gången har jag gått upp 8 kilo jämfört med Ella där jag gick upp över 20kilo. Mycket vätska med Ella..upplever inte att jag samlar vatten alls denna. Vilket är underbart. Svullna fötter och ben är inte så charmigt och inte speciellt skönt heller!!

Kotten har börjat trycka sig neråt men är fortfarande ruckbar. Jag känner att det börjar närma sig. Nästan varje dag har jag molande värk i magen. Dock inte sammandragningar men det hade jag inte med Ella heller. Det bara satte igång helt plötsligt och det är det jag tycker är skrämmande och spännande. Jag kan mycket väl gå och lägga mig och vakna inatt av att det är igång. Det är ingen som vet när det är dags :)

Kommentera

Publiceras ej