Helgen som aldrig tar slut

0kommentarer

I vanliga fall är det lite ångest att det redan är lördag kväll. 2 av 3 lediga dagar är över. Denna gången spelar det ju mindre roll och det är en mycket konstig känsla. Jag lever som att det är en vanlig ledig helg där jag ska hinna med så mycket som möjligt.

I fredags gick jag och Ella och klippte oss. Är så stolt över min tjej som är så duktig när det kommer till sådana saker. Hon satt fint och gjorde precis som frisören sa. Hon frågade om saker som fångade hennes intresse och svarade på saker som hon blev tillfrågad. Hon är trots allt bara 3 1/2år men där imponerar hon på mig.. vanligtvis så mycket spring i benen men lyckas sitta helt still när det väl gäller.
Efter frisören tog mamma med sig Ella hem och jag gick och träffade Rebecka. Vi åkte till Linneaträdgården och lunchade. Mycket god mat och bästa sällskapet ❤
Efter att jag och Rebecka sagt hejdå åkte jag, mamma och Ella ut för att handla lite. Madrass till spjälsängen och nya gardiner till vardagsrummet fick följa med hem. Givetvis har jag ordnat med detta i helgen. Är väldigt nöjd men nu till den stora frågan...borde jag ha en gardin vid dörren också? Andy är ju hopplöst dålig hjälp. Han säger bara vet inte. Ella säger ja..för det ser lite tomt ut:)

Idag har Ella varit på kalas hos Ebba. Spiderman tema och Ella var så glad över detta kalas. Hon har pratat om det hela dagen :) Spiderman kom ju till kalaset och det var såå roligt och spännande haha. Hon har berättat om och om igen för Andy om allt dom gjorde på kalaset och nu tjatar hon ännu mer om sitt eget. Lite svårt att förklara för henne hur långt det faktiskt är till oktober :) 
Först ska vi ju njuta av vår och sommar. Idag har det verkligen varit underbart väder. Efter kalaset gick jag och Ella ut på altanen. Jag plantera om mina tomatplantor och Ella blåste såpbubblor. Satt sen en stund och bara njöt av solens sköna strålar..dom är så välkomna!

Nu ska jag läsa ett till kapitel i min bok sen sluta mina ögon. Är så imponerad över mig själv att jag fortfarande är vaken. Det var inte igår jag var uppe såhär länge!!

Älskade vännen Rebecka ❤

Kommentera

Publiceras ej