en vanlig torsdag

0kommentarer

Idag begav sig jag, mamma och Ella till väla för att köpa skor till Ella. Hon har växt ur alla sina så det behövdes gympaskor och gummistövlar. Sen slank två par tygskor också med ;) Det är grymt tråkigt att köpa skor till Ella. När jag köper till mig själv hittar jag ett par som är snygga..provar 37or, går några meter..bra dom köper vi. Med Ellas ska det mätas fötter och skor. Sen ska man prova. Hon säger att alla är perfekta sen att hon knappt kan gå i vissa tycks kvitta. O inte är det samma storlek som gäller i skorna..nej man måste mäta varenda par, vilket jag är värdelös på så jag får alltid ta hjälp av personal. Men av 4 par som köptes idag är 2 par strl 26, 1par strl 27 och 1 par strl 28. Helt omöjligt utan att mäta. 
Så nu är det skönt att det är gjort :) 

Mamma tyckte vi skulle köpa ngn kaka till fikat. Sluta med att hon köpte en prinsesstårta. Vi tyckte att för att äta tårta en torsdag får man fira något så vi har firat kungens 70 års dag. Visserligen 2 dagar för tidigt men det är ju tanken som räknas.
Man kan ju undra hur det står till hos vår familj när jag, mamma, pappa och Ella står upp runt köksbordet och sjunger vi gratulerar för kungen haha!! ( Ella som tvinga oss, hon tror vi fira lejonkungens födelsedag ) Gott var det. Jag ska nog göra en tårta till helgen. För att fira valborg. Har aldrig firat det men någon gång ska väl vara den första och det är en bra anledning att få äta tårta!

Har precis varit i källaren. Jag är 100% på att jag haft en hel sopsäck full med innerkuddar. Tydligen har jag varit "duktig" och slängt dom. Man ska ALDRIG slänga saker. En vacker dag kommer det till användning och nu är ett sådant tillfälle. Retligt som tusan.


Kommentera

Publiceras ej