liten påskkärring

0kommentarer

Idag hade förskolan påskfest. Jag fråga min mamma igårkväll (framförhållning deluxe) om man brukar klä ut barnen då och det tyckte mamma att jag skulle göra. Ella var jätteglad över att få vara påskkärring men när vi kom till förskolan var det bara hon och en pojke som var utklädda. Där var ngn flicka som hade prickar men inget mer än så. Jag såg direkt på Ella att hon blev osäker. När alla barnen dessutom samlades runt henne för att beundra hennes klädsel så tittade hon på mig och sa "mamma alla tittar på mig" men åå så blev det så fel. Men jag styrde snabbt över det och berättade att alla tittade på henne för att hon var så fin och fick med mig barnen på detta som alla höll med. Då blev det helt plötsligt en stolt liten tjej som stod där vid sina kompisar. Jag fick reda på sen på av en kollega att många baen på hennes dotters avdelning ( samma förskola) var utklädda så då kändes det lite bättre :) 

Hon tyckte i alla fall att påskfesten var jätterolig. Hon, i kör med alla barn, berättade för mig att dom rullat ägg, träffat en kyckling och en kanin, dom hade dansat och sjungt samt knutit fast sina tygbitar. En pedagog berätta för mig att när dom sagt till Ella att nu skulle dom gå ut till påskfesten så hade hon skrikit YEEESS och varit helt exalterad haha. 


Min söta lilla påskkärring ❤ 

Kommentera

Publiceras ej