höjden av snurrighet

0kommentarer

Jag sitter och skrattar för mig själv i min ensamhet.

Idag när jag mamma och Ella var på Ikea snurrade jag till det rejält. Jag fick springa ut till bilen snabbt som fasiken för att hämta en blöja till Ella då hon bestämde sig för att uträtta ett behov den enda gången jag inte har väskan med mig. Upp snabbt till toaletten för att byta. När jag går ut från toan börjar jag leta efter min bilnyckel, vänder upp och ner på hela väskan. Hittar inte den. Springer ner till bilen i panik över att jag glömt den i bildörren. Fullt med kläder vi handlat och vagnen i bagaget. Sen är det väl aldrig så smart att ha bilnyckeln kvar i dörren. Den sitter inte där. Rotar runt och tömmer hela väskan på marken. Ingen bilnyckel. När jag sitter där på marken halvt gråtfärdig tittar jag ner och upptäcker att jag inte har någon jacka på mig. Var fan har jag gjort av min jacka? Gav jag den till mamma? Nej då kommer jag på att den hängde jag av mig på toaletten med bilnyckeln i fickan. Får springa upp i panik till toaletten igen. Som tur var hängde den kvar där orörd. Men alltså hello?! Hur snurrig får man bli? Blir fanimej rädd för mig själv ibland.

När jag väl kommer ner till bilen igen så står jag och mamma och pratar och skrattar åt det som hänt. Ella är brevid oss, 1 jäkla sekund senare är inte Ella brevid oss. I ett parkeringshus med bilar som backar och kör till höger och vänster. Helvete ,rent ut sagt ,vad jag blev rädd. Det tog inte många sekunder innan vi hitta henne men dom sekunderna kändes som en evighet. Jag var så nära på att börja gråta och blir så arg på mig själv att jag brast i uppmärksamheten om så bara 1 sekund. Jag vet ju om hur hon är, att hon tar varenda tillfälle till att sticka. Usch nej det var verkligen obehagligt. Hädanefter tar jag med både vagn och väska så slipper vi kanske denna kaos.

Annars har det varit en bra dag haha. Vi har umgåtts med min mamma och haft fredagsmys hemma. Ella sover sen många timmar tillbaka och Andy är och kollar fotboll. Som den enstöring man är så tycker jag att det är asgött att vara själv.



Kommentera

Publiceras ej