lucia på förskolan

0kommentarer

Det var en förväntansfull  liten tjej vi hade imorse. Tomteklänningen och luvan åkte på och hon var så stolt, hon var ju "kockihicka" (tomteflicka) Åh hon var så söt. Gick där hand i hand med en annan flicka sen stod hon och tittade på alla människor. Utbrast högt och tydligt när hon såg oss "kojja da a nin mamma pappa."
 Det var fotoförbud under själva sjungandet vilket jag tycker är bra. Man missar allt för mycket för att man sitter fastklistrad bakom 
linsen. Jag njöt istället och tittade på alla söta barn, dom var så duktiga. Det var dom större barnen som stod för sången men jag såg en och annan liten som sjöng och gjorde rörelser. Jag är mest chockad över mig själv att jag inte bölade. Har en tendens att göra det när jag blir stolt och det var jag verkligen idag.

Jag och Ella spenderar denna dagen hemma. Vi har utegångsförbud för Andy. Vi får absolut inte ge oss ut när det ska bli storm, sen att det inte blåser så mycket nu spelar tydligen ingen roll haha.

Vi har det bra ändå. Vi har målat Ellas kikare (en hushållsrulle) och lekt med lera. Nu ska jag försöka få henne att vila en stund men det ser mörkt ut. 

Kommentera

Publiceras ej