Söndag

1kommentarer

Idag har det varit full rulle. Jag och min hjälpreda gjorde fruktpuréer imorse. Päron och mango stod på dagens matsedel. Tyckte päronpurén blev lös i konsistensen, får göra på annat sätt nästa gång. Eftersom det är Ellas mat är hon juryn och hon smaska i sig det. Jag tyckte mangon var sur men inget hon verka reagera på :)
 
 
 
 
 
När vi var klara med det skulle vi gått till coop men efter att ha kommit ut på cykelbanan fick jag nog av blåsten och styrde kosan mot brunnen istället. Synd att det blåste så mycket idag för annars hade det varit underbart väder. När vi kom hem åt Ella middag och då kom svärmor på besök, hon skulle bara lämna Ellas flaska men slutade med att hon tog med sig Ella så gick dom två ner till Willys :) Det är bara bra för Ella att komma ut i frisk luft, sover gott gör hon.
 
Jag gick sen upp till Ida, Robin och Linnea. Vi snackade lite skit sen åkte vi och handlade burkar till Ellas mat. Billigt och bra, alla burkarna för 15kr :) Dom små är perfekta att frysa in efterrätter och dom stora ska jag ha hennes mat i. För imorgon ska jag koka kyckling till Ella. Det får bära eller brista helt enkelt :)
Anledningen att jag börjat göra egen mat till Ella är att jag upptäckt att mycket av burkmaten innehåller risstärkelse och det är det Ella blir hård i magen av när det gäller hennes ersättning.
 
 
Nu ska jag äntligen sätta mig i soffan och bara njuuta. Imorgonbitti ska jag åka och lämna bilen på lagning klockan 9. Det är nere på gåsebäck så inte så långt att gå hem därifrån :)

1 kommentarer

Emmad

18 Mar 2013 07:19

Var köpte du burkarna?;)
Vad duktig du lagar allt själv ändå :) färskt är ju bäst :)

Kommentera

Publiceras ej