Feb. 13, 2013

4kommentarer

Idag gick vi till bvc för kontroll, 480 gram hade Ella gått upp på 2 veckor..braa de kanske vänder nu:) bvc sköterskan Ann-Sofie tyckte Ella rossla så pass mycket att vi fick en tid på vårdcentralen..doktorn där kunde dock inte säga så mycket så vi fick remiss till sjukhuset. Vill man böla en skvätt när man hör "åka till barnakuten" o yes de vill man!! Iaf fick vi ju upp dit igen. 3 timmar senare var jag så irriterad på att vänta så jag sa att vi åker hem nu..helt plötsligt var det då vår tid..hycklare. Men vi var inne hos doktorn 1 minut. Hon lyssnade och sa det jag redan visste att hon är slemmig men i övrigt väldigt pigg så vi fick åka hem igen. Lönt!!

Ella har verkligen varit på topp idag och charmat alla. Ann-sofie sa att Ella alltid är så glad o att hon är ett sådant barn man vill ta med hem. Som man växer som mamma, 1 meter längre,minst, blev jag:)



Tur sjukhuset e gratis för barn för jevlar vad jag o Andy hade varit fattiga annars;)



Såhär ser Ellas rygg ut, torr som fasiken:(

4 kommentarer

Emmad

14 Feb 2013 09:05

Åh segt o va där så länge o så får man veta det man redan vet!! Hänt många gånger här med mylet med chloes körtel!:) hoppas hon blir frisk snart!! Chloe var också jättetorr när
Hon var liten miniderm funka inte alls tar du ff den?jag tog betntha

Emmad

14 Feb 2013 09:08

Åh segt o va där så länge o så får man veta det man redan vet!! Hänt många gånger här med mylet med chloes körtel!:) hoppas hon blir frisk snart!! Chloe var också jättetorr när
Hon var liten miniderm funka inte alls den e inte så fet... tar du ff den?jag tog betnthaNpen och aco kräm ist! Det gick oftast bort efter 2-3dagsar om jag
Smörje 4grg om dan liksom testa o se :)

Emmad

14 Feb 2013 09:10

Åh segt o va där så länge o så får man veta det man redan vet!! Hänt många gånger här med mylet med chloes körtel!:) hoppas hon blir frisk snart!! Chloe var också jättetorr när
Hon var liten miniderm funka inte alls den e inte så fet... tar du ff den?jag tog betnthaNpen och aco kräm ist! Det gick oftast bort efter 2-3dagsar om jag
Smörje 4grg om dan liksom testa o se :) Alla sa miniderm till mig med o alla andra såna krämer med massa saler som ska "läka" torr hud! Men som sagt det var fettet hon behövde! Och än idag blir hon torr på med lite aco kräm 2. Dagar sen borta :)

Therese

14 Feb 2013 16:21

Aww sötfisen då.. Ja asså de här med torr hud.. Sjukt svårt! Jag tycker inga krämer hjälper direkt.. Men jag fick en mega fet kräm på BVC när Hugo var typ 2 veckor.. Han "fjällade" ju jättemycket i början.. Speciellt på händer och fötter.. Undrar om den hette locobase? Haha nääää jag har ingen aning.. Måste fråga min BVC.. För den hjälpte rätt bra och den liksom stannade på huden.. :)

Kommentera

Publiceras ej