Forskning

2kommentarer

Barnet

 Det råder oklarheter om vad som sätter igång förlossningen, men en forskning säger att det är barnet som bestämmer när det vill komma ut. Man anser då att graviditetslängden finns i ditt barns arvsanlag. Det anlaget har alltså bestämts efter vad som är normal graviditetslängd i din och din partners familj. Att barnet vuxit till en viss storlek samt om föregående fosterdel är fixerad eller inte har ingen direkt betydelse för när förlossningen sätts igång, men moderkakans livslängd spelar in.

 

Hoppas detta stämmer! Jag är 5 dagar (tror jag?) för tidig och Andy 5 veckor för tidigt född. Kom igen och säg att denna forskning stämmer så vi slipper vara dom som går över tiden! Jag har hela tiden sagt att den 30/9 är lagom. Det var vi beräknade till från första början och även om ultraljudet säger annat så är jag stensäker på att det är rätt datum :D

2 kommentarer

Therese

17 Sep 2012 08:51

Haha det där med att kolla generna stämmer inte ett dugg! Min mamma födde både mig och Sandy för tidigt, Sandy 2 dagar (inte så mycket ju) men jag var 3 veckor tidig! Björn var också tidigt född, kommer inte ihåg hur länge.. Haha jag gick över 17 dagar och Sandy blev igångsatt 8 dagar över tiden.. Jag tror det är helt och hållet bebisen som bestämmer när den vill ut :) Men jag håller alla tummar och tår för att du ska slippa gå över tiden!! Det var det värsta 17 dagarna i mitt liv!! Mådde så bra under hela graviditeten men det var som bortblåst dessa dagar! Jag tror er bebis kommer den 2/10! :))

Emma d

17 Sep 2012 12:17

Ja gå över tiden är det värsta usshhhh så tråkigt! Vet hur segt det är dom sista 4veckorna typ ååhh! Men men snart så :) jag vet man är så besatt av att dom ska fixera sig men det spelar ingen som helst roll!! Det betyder ju egentligen bara att dom sitter fast :) men jag vet att jag var helt inne på det med chloe sen gav jag upp för hon fixera sig typ 1 vecka innan med röven :p haha !! Vi e beräknade till den 7november eller 8 :) blandar alltid ihop!;)

Kommentera

Publiceras ej