akuten

2kommentarer

Herregud vilken dag! Efter att Ella bara fortsatte kräka och skrika ringde jag bvc. Hon tyckte att jag skulle åka upp på barnakuten för att kolla upp de..hon får ju absolut inte bli uttorkad! Sagt och gjort. Vi kom till direkt där dom kolla vikt, syresätting och hjärta. Allting av de var bra. Efter det började den långa väntan!Vi var uppe vid 13.30 och kom in till doktorn vid 17,00. Som tur var kom Ella ögontjänaren fram så hon sov sig igenom tiden:)

Dom tryckte och klämde på henne från topp till tå, allt kändes bra men urinprovet hon lämnat innan visade tecken på urinvägsinfektion. Ett blodprov togs på urinblåsan men då fick mesmamma Linda gå ut o stå i korridoren. Klarar inte se när dom sticker mitt hjärta:( Hörde dock ut i korridoren hur hon skrek..de gör så ont att höra så där stod jag o grät haha.

Hon hade inte urinvägsinfektion så nu misstänker dom mjölkallergi. Ska prova mjölkfritt nu i 3 veckor och se om hon mår bättre av det, hoppas hoppas!

Nu sover loppan och vi ska äta. Har bara ätit 2 mackor i morse så min mage skriker efter mat!








2 kommentarer

Nathalie

08 Nov 2012 08:44

Aww stackars :/

Therese

08 Nov 2012 09:59

Aww men stackars lilla loppan! ;( Hoppas det blir bättre med mjölkfritt! Dom fick sticka Hugo i magen för urinprov också ;( men han hade ju urinvägsinfektion så vi fick penicillin direkt.. Men usch vad hemskt! Björn fick va framme med honom och jag stod bakom ;( mesmamma! Det gör ju ont i ens hjärta! All styrka till dig gumman!!! Puss

Kommentera

Publiceras ej