Om jag bara hade..

0kommentarer

Jag och Lollo pratade om skolan när vi träffades. Hon har ju börjat plugga nu vilket jag avundas mycket. Jag avundas inte att plugga utan avundas att ta tag i sitt liv och göra något bra av det.
Jag önskar så innerligt att jag skärpt mig när jag gick i gymnasiet. Mitt första misstag var att välja en linje där man måste studera vidare för att bli något, för det har aldrig intresserat mig med högskola. Mitt andra misstag var att inte ge järnet när jag nu väl gick denna linjen. Jag har absolut inte dåliga betyg men kunde haft så mycket bättre.
Men kunde man få en håla istället så valde jag det. Gick datakurs som tillhörde mitt program, världens lättaste kurs för den delen. Saken var att man var tvungen att gå på lektionerna men man behövde inte göra provet om man inte ville. Men utan prov inget betyg i ämnet, då togs kursen bara bort. Gissa vad jag gjorde? Tog håla istället för att göra ett superlätt prov. Matematik B fick jag godkänt i, hade jag gjort nationella provet hade jag kunnat höja mitt betyg. Gjorde jag det? Nej jag tog en håla. Dumma dumma mig! Om jag bara visste i den åldern vad det innebar att inte ta skolan på allvar. Att jag 9år efter min student skulle sitta på en stormarknad, om jag bara fattat det då. Då hade läget sett helt annorlunda ut.

.

Kommentera

Publiceras ej