Sommardag

2kommentarer

Vilken fin sommardag! Jag skulle egentligen träffat Therese idag men vi sköt upp det till en annan dag :) Jag och Andy åkte och spela minigolf på eftermiddagen följt av en glass på sofierio :)
 
 
 
 
Jag försöker hitta om det kan vara skadligt för barnet med för hög musik? Tänkte på festivalen. Fredag och lördag kommer jag inte åka ner för då är det som mest folk men jag och Andy tänkte åka ner en sväng på torsdag. Dock vill jag veta om det är farligt med för hög musik..ifall man skulle stanna till och lyssna på något band. Kan någon hjälpa mig med svaret?
Kommer vara försiktig och inte vara där det är för mycket folk. Vill inte ha en armbåge i magen. Lilla snuff ska ha det bra där inne ♥

2 kommentarer

Emma

24 Jul 2012 21:58

Vad jag har läst innan (med
Chloe
I magen) så var det inte skadligt...men när jag var
På konsert nu i maj kanske
Var runt vecka 15?! Så var det så sjuuuuuuuukt högt att bebis verkligen hade hört det orde tligt om den haft
Öron!;) men det hade den inte!!! Jag var på bröllop höggravid med chloe o det var sjukt
Hög
Musik och hon dansa där inne..MEN jag tyckte det var obehagligt o höll för magen heeela tiden!! Så man klarar väl det en stund sen så blir man nog "nojjig" festivalmusiken är inte
Jättehög ändå:) men jag hade inte
Gått på en madonnakonsert där ens inre organ skakar o öronen ramlar av all bas :)

Therese

24 Jul 2012 22:14

Tror inte att det är farligt för bebisen alls med för hög musik, den ligger skyddad och har det bra med allt runtomkring, fostervattnet dämpar det mesta! Däremot tror jag att den kan reagera på ljudet, typ "dansa" rundor där inne.. Det gör iaf Hugo så fort jag spelar högt eller det är högt på tvn.. Men tror faktiskt inte att det är skadligt.. ;)) och som Emma skrev så är det ju inte så överdrivet hög volym på festivalen.. ;)

Kommentera

Publiceras ej