Lista

0kommentarer

I början av graviditeten tyckte jag mest att det var jobbigt och kunde inte alls förstå hur folk kunde " Älska att vara gravid". Idag ser jag annorlunda på det. Jag älskar inte det men tycker för det mesta att det är rätt mysigt. Här är min lista på bra och dåliga saker ( läs det med en nypa salt )
 
Bra :
  • Mysiga känslan när vår bebis sparkar och bökar rundor i magen
  • Man kan klä sig hur man vill utan att behöva dölja dåliga partier på kroppen. En tight tröja är helt plötsligt fin på en :) Mammabyxor är även the shit. Hur ska jag kunna gå över till vanliga byxor ?
  • Det är okej att ha dålig kondis. Man är ju faktiskt gravid, sen att man i övrigt är jävligt otränad behöver vi ju inte prata om ;)
  • Folk gör gärna saker till en vilket innebär att man för det mesta kan sitta ner i lugn och ro medans folk får jobba.
  • Sova middag är helt acceptabelt, skulle man råka större delen av dagen är det ingen som ifrågasätter det heller.
  • Ultraljud och lyssna på hjärtljud..dom sakerna får en att vilja gråta floder. Vår lilla bebis hjärtljud. Världens veckraste ljud.
  • Känslan av att gissa vem som ligger där inne o gottar sig. Är det en pojke eller flicka? Kommer den ha mörkt eller ljust hår, eller rent av vara rödhårig? Kommer det vara en liten bebis eller en stor heffaklump? Kommer den vara mest lik mig eller Andy? Vems personlighet kommer den att få? Frågorna är många och man längtar så till dagen då svaret visar sig :)
Dåligt:
  • Man går upp i vikt av att vara gravid. Därmed inte sagt att det är roligt. När vågen visar +9 kg vill man gråta en skvätt.
  • Fötter, vader och rygg som värker. Man går upp i vikt av att vara gravid, och det känns!
  • Blodmängden ökar när man är gravid vilket innebär att hjärtat slår hårdare. Det är okej men när det känns som att det ska hoppa ut ur kroppen blir det lite läskigt.
  • Gravida är en ½grad varmare än andra. Det känns. En varm solig dag håller på att ta kol på en. Det om något får en att flåsa värre än en flodhäst
  • Gå till barnmorskan är mysigt. Dom gångerna man slipper ta urinprov ( kan inte kissa på beställning ) ta blodprov och väga sig.
  • Ibland får man skämmas för sitt humör. Hej dåligt tålamod! Hej brusa upp sig för ingenting!
  • Jag är inte röksugen längre, jag har inget behöv av att dricka alkohol. Men jag vill kunna göra det om jag vill. Dom två sakerna finns inte på kartan när man är gravid men man kan ju drömma om den dagen man får göra det :)

Jag älskar inte att vara gravid men jag tycker det är mysigt. Dock kommer jag tycka att det är 10ggr mysigare den dagen vår bebis ligger framför oss och inte i min mage :)

Kommentera

Publiceras ej