Dec. 13, 2012

2kommentarer

Det är med blandade känslor jag kommit hem från mvc. Det var roligt att få träffa Louisa igen och få visa upp vår skatt. Det var också bra att bli besiktigad och få veta att allt läkt fint och ser ut som vanligt igen. Jag är trots allt sydd på 3 ställen
..det som gör att jag inte är så glad längre är att vi prata igenom när det är dags för nästa barn, att i min journal står det att jag kan föda vaginalt igen. Men ursäkta mig är det en jävla man som skrivit det??? En man som inte har en aning om hur man mår efter att ha spruckit i röven? Hur jävla ont man har, hur rädd man är för att det inte ska läka ihop okej, att man kanske ska få men för livet och gå runder och läcka! Man kan knappt gå, ännu mindre sitta ! Har den personen som skrivit det den minsta lilla aningen hur det känns?? Ska på återkontroll om ca 4 månader och där ska jag berätta precis hur jag känner. Får jag inte kejsarsnitt nästa gång så blir det nog ingen nästa gång heller. Aldrig i hela mitt liv att jag går igenom det igen, att må så jävla dålig efteråt!

2 kommentarer

Emma d

13 Dec 2012 22:22

Idiot som vanligt!!! Kräv det på återkontrollen vad fan tror dom! Hon som sydde mig det var en kvinna sa självmant precis som det var en självklarhet och att utan att jag fråga " jag skriver i din journal att du själv får bestämma kejsarnsnitt eller vaginalt nästa gång" ...inte för att jag tror det blir 1gång till... Men ändå! Spricker man så pass ska man inte föda vaginalt o riskera men för livet!!! No way!!!Dom där männen fattar inte! Inte ett skit!! Han som börja sy mig fick till p med kalla på en kvinlig läkare så min operation tog 4 jävla timmar..vem vet va han försökt med där inne !

Denice

14 Dec 2012 16:34

Det finns en såkallad Klaragrupp man kan gå till och diskutera och planera sin nästa förlossning. Jag fick tipset av läkaren att vända mig till dom om jag någon gång skulle bli gravid eftersom min förlossning blev som den blev..
Vill du ha kejsarsnitt då så skriver dom ner det och det kan ingen ändra på..
Du säger bara till din barnmorska att du vill gå till dom!

http://www.helsingborgslasarett.se/patienterochnarstaende/graviditetforlossningefterforlossning/forlossning/forlossningsradslaklara.4.2ac9829d108e7756ad5800011135.html

Kommentera

Publiceras ej