Vecka 33

0kommentarer

Du är på dag 226 av 280. (80,7%).
Du är i vecka 33.
Du har gått 32 fulla veckor och 1 full dag (v32+1).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 6 okt 2012
Du har 54 dagar kvar till beräknad förlossning.
 
 
Nu börjar det verkligen bli tungt. Vissa dagar är värre än andra men i det stora hela så känns det att kroppen inte är vad den brukar :) Jag har en liten bebis som trycker på revbenen så jag inte kan sitta i vissa ställningar, ibland sträcker den sig så jag hör hur det "knakar" till i revbenen. I helgen försökte jag sitta i kassan men det gick inte. Når inte fram ordentligt så jag fick ont i axlen av allt tryckande och ge och ta pengar samt att kassan tryckte på magen så jag mådde illa. Hehe det är inte alltid lätt. Men i det stora hela mår vi bra :)
 
 

Kommentera

Publiceras ej