Rolig läsning

2kommentarer

Det finns en massa skrönor om hur man kan veta könet på bebisen. Roligt att läsa dock ska man inte tro på allt man hör/läser. Speciellt inte när häften stämmer och hälften inte :D
Igår fråga jag Ida hur man känner att bebisen har hicka för jag kan inte påstå att jag känt det. Tills precis. Nu förstår jag hur det känns :) Hick hick lilla snuff
 
vilket kön

Hjärtljuden 
Under 140 slag/minut = pojke
över 140 slag/minut = tjej

Lugn/Vild bebis
Lugn bebis = flicka
vild bebis = pojke

Halsbränna (hår)
Mkt halsbränna = mkt hår på bebisen
Lite halsbränna = lite/inget hår på bebisen

Halsbränna (kön) 
Mkt halsbränna = flicka
Lite halsbränna = pojke

Illamående 
Mkt illamående = flicka
Lite illamående= pojke

Hög/låg mage 
låg mage = flicka
hög mage = pojke

Toppig/bred mage
bred mage = flicka
toppig mage = pojke

Mammans hårväxt
Samma/mindre hårväxt = flicka
Mer hårväxt = pojke

Hickande bebis
Mkt hicka = flicka
Lite hicka = pojke

Pigmentsrand
Kort rand/ingen rand/svag rand = flicka
Lång rand/tydlig rand = pojke

Mammas skönhet
minskad skönhet = flicka
Bibehållen skönhet = pojke

Ringtestet
Cirkulerande = flicka
Pendlande = pojke

Blödande tandkött
Mkt blödande tandkött = flicka
Lite/inget blödande tandkött = pojke

Mammans sug/cravings
Surt, frukt, grönsaker = flicka
Choklad, salt, lakrits = pojke

Mammans vårtgårdar
Suddigare kanter = flicka
Starkt avgränsande = pojke

Utputande navel
Tidigt i graviditeten = flicka
Sent i graviditeten/inte alls = pojke

Samlag under befruktning
sällan = flicka
ofta = pojke

Urinvägsinfektioner
många UVI, ofta = flicka
Inga/få UVI, sällan = pojke

Viktuppgången.
Mkt viktuppgång i början = flicka
Lite viktuppgång i början = pojke
 
 

2 kommentarer

Therese

19 Aug 2012 21:58

Haha ingenting stämmer på mig ;) eller någon gör ju men låååångt ifrån alla!! Tror inte ett dugg på sånt mer! ;))

Emma

19 Aug 2012 22:30

8 av 10 är tvärtom på mig dvs det som står
På tjej har jag fått på kille ist ;) haha!P

Kommentera

Publiceras ej