regn och regn

2kommentarer

Har aker man till Thai for att fa lite sol och vad gor det, jo regnar. Inte helt tiden men det finns ju inte en gnutta sol pa denna himlen heller. Skittrakigt ar det for man vet inte vad man ska roa sig med.

Igar tog vi moppen och korde ut en runda, hamna pa ett kopcentrum dar det fanns typ allt. Akte sen tillbaka och vad fick vi da? Jo punktering pa bakhjulet. Som tur va var vi hemma da. Fick betala lite sa dom fixa det sen fick vi en ny moppe att lana. Da kor vi ivag en bit, stannar for att ata, da laser Andy moppen och vrider om en sak. Vilket med andra ord innebar att vi inte fick igang den igen. En turist fick hjalpa A att bara moppen upp en bit for backen dar vi fick hjalp av nagra Thaiare. Dom kunde inte heller lasa upp den sa A fick satta sig pa den ena killens moppe och aka med han ner dit vi hyrt den, i osregn. Kvar stod jag och prata med en kille fran Burma...valdans trevlig :) Han beratta att anledningen till att myggorna alskar mig ar for att jag ar vit, dom ser inget pa han morka hud...haha fick man veta det oxa :)


Pa kvallen trotsa vi vadret och stack till en strandbar. Bara vi p[ hela baren sa vi blev polare med Thaikillen Danny som efter att han slutat jobba foljde med oss till en annan bar. Var favvobar saklart med bla. afroman. Full som en gurka blev jag och spydde som en gris nar vi kom hem. Det var inte roligt att heta Linda i morse, det vill jag lova.

Imorgon kommer Steffi och Jonas hit. Ska bli trevligt med lite sallskap :) I veckan aker vi over till Koh tao och stannar dar nagra dagar for att sen ta oss till Koh Chang. Det ar fint vader dar sa jag kan garna aka idag. Skitvader rent ut sagt. Ser ju fortf. ut som en albino. MEn samtidigt for att va positiv sa kommer jag ha sa fina minnen med mig hem till Sverige!

2 kommentarer

Sara

24 Jan 2011 12:26

Precis. Du har ju det underbart ändå. Jag följer dig i thai Linda:) skönt att allt är bra. Ta hand om er p&k

Anonym

24 Jan 2011 16:59

haha gumman.....njut äveni regnet....de e bara vatten :P



saknar dig.....pusss <3

Kommentera

Publiceras ej