Första delen

0kommentarer

Nu har jag varit uppe sen 06.00. Får skylla mig själv..jag somna vid halv 5 igår för att sen vakna vid 9 och efter en halvtimme sova gott igen. Ett dygns resande tar ut sin rätt förr eller senare :)
Får väl göra en liten uppdatering om vår månad i Thailand.

Vi börja resan med en natt i Bangkok. Världens jobbigaste stad skulle jag vilja säga. Där är sådant tempo, allt annat än vad vår resa skulle bli. Vi bodde i en förort till Bangkok vilket innebar att när vi gick ut i vimlet var vi dom enda turisterna. Alla glodde på oss precis som att vi var aliens. Till sist tog vi en taxi ut till centrum. Där gick vi loss på drinkar och åt lite. Sen åkte vi tillbaka till hotellet, sov och längtade efter vår nästa destination

   

Koh samui

Vad ska jag säga, jag blev förälskad i denna ö. Helt underbart e där. Där finns verkligen allt man vill ha och lite till.  Tyvärr hade vi inte tiptop väder hela tiden under vår tid där, i början var det fint men det sluta med att det regna varje dag. Förrutom på kvällarna. Då gick vi ut och festa på den bar som kom att bli vårt favorit ställe : Reaggebaren. En liten bar nere på stranden, assköna människor som jobba där och det var där vi lärde känna Rinaldo, Rosie, Jessica och Isabell. Dom 3 sista dagarna på Samui kom Jonas och Steffi och joina upp oss. Även Henke, Salle och Jeppe kom till ön.


Utsikt från vår balkong på världens mysigaste ställe, Rattana guesthouse


Stor och fin balkong, HIF handduk som duk kvällen till ära ;)




På strandbaren


Jag och Rinaldo



Rosie och Andy


Isabelle och Jem


Ham



Jag får nog helt enkelt dela upp resan i massa smådelar...skitjobbigt att sitta och lägga in en efter en bild!

Kommentera

Publiceras ej