Vinterväglag

0kommentarer

Ny dag nya tag som man säger. Jag pysslar omkring som vanligt, vägrar åka ut i detta vädret. Jag kan köra till jobb, knappt det sen går gränsen.

Igår krocka jag och A. I stora drag kan man säga att vi fick sladd på bilen, snurra ett kvarts varv varpå en annan bil kommer och kör in i oss bakifrån. Eftersom han gled in i oss skadades vi inte däremot fick min bil en rejäl buckla på kofångaren samt ovanför på karossen. Mindre kul men som jag sa till Andy, bilen går att köra, vi är inte skadade. Det sistnämda är det enda som betyder något. En bil är en materiell sak och även om det suger så kunde det varit mycket värre. Men det skrämde mig rejält. Där ser man verkligen att hur långsamt du än kör, vi körde i 20km/h när vi fick sladd, så går det ibland inte att undvika. Trafiken är livsfarlig nu när det är halt ute. Så var rädda om er allihopa nu när ni ger er ut på vägarna.

Kommentera

Publiceras ej